[O2] Szarpnięcie przy zmianie biegu z 3 na 2 2.0TDI DSG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • witek_sz
    Drive
    • 2008
    • 91
    • Octavia II (1Z3)
    • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

    #26
    Zamieszczone przez piotrek_gdy
    witek_sz napisał/a:
    Właśnie przejrzałem instrukcję i nie znalazłem że nie można przełączać na N stojąc np. na światłach czy w korku


    a znalazłeś że tak trzeba postepować?
    na str 39 wyraźnie jest napisane, że nie ma takiej potrzeby
    Ale i nie pisze że nie można, to skąd te wiadomości że się nie powinno bo jakięś inne ciśnienia oleju w skrzyni i to powuje uszkodzenie DSG. Ja oczymś takim nie słyszałem ani w sewisie SKODY ani VW.
    OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #27
      witek_sz, ja jeżdzę automatami od ponad 10 lat i jeszcze żadna skrzynia mi nie padła
      ale też nie mieszam niepotrzebnie drążkiem zmiany biegów bo nie ma takiej potrzeby

      Zamieszczone przez witek_sz
      Ale i nie pisze że nie można
      nie pisze że nie można ale jest napisane, że nie ma takiej potrzeby a skoro nie ma takiej potrzeby to IMHO jest to zbędna czynność
      tak samo nie powinno wrzucać się N w trakcie jazdy

      Zamieszczone przez witek_sz
      Ja oczymś takim nie słyszałem ani w sewisie SKODY ani VW
      a słyszałeś o tym, żeby takie skrzynie padały?
      ja od początku twierdzę(i większość kolegów też tak ma), że przy redukcji z 3 na 2 słychać zgrzytnięcie- Maicroft opisywał to jako "głupienie" skrzyni, a serwisy(i skoda i VW) zgodnie twierdzą, że takowe coś w moim aucie z całą pewnością nie występuje

      więc jak to się ma do nieomylności serwisu i ich wiedzy na temat tych skrzyń?
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • leszekmw
        RS
        • 2005
        • 5356

        #28
        no i ja się dziwiłem że jest zapis że nie można na N przełaczać , tym bardziej że wtedy skrzynia pracuje w takim samym trybie jak na P. co prawda nie doszedłem jeszcze do instrukcji..
        pisze ze niema takiej potrzeby ,jak kolega Piotrek napisał, ale bardziej w kontekście że jest to automat i nie trzeba wyzucac na "luz". ewentualnie chodzi o niebezpieczeństwo stoczenia się auta.
        a tak wogóle to skąd ktoś wziął te wiadomości o złym smarowaniu :?:
        zadzwonię zaraz do serwisu skrzyń w lublinie , i się dowiem ...

        [ Dodano: Wto 16 Mar, 10 12:18 ]
        jak powiedziałem tak zrobiłem ,
        jeżeli niema odcięcia napędu w momencie naciśnięcia hamulca i staniu na postoju to jak najbardziej można przełączyc na N lub P , nie szkodzi to nic a nawet wydłuża żywotność skrzyni biegów. smarowanie jest faktycznie mniejsze ale dlatego właśnie że skrzynia jest nieobciążona i niema potrzeby większego smarowania.
        informacje uzyskane w : http://www.plochec.com.pl/.
        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
        GVI 1.4TSI
        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

        Komentarz

        • witek_sz
          Drive
          • 2008
          • 91
          • Octavia II (1Z3)
          • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

          #29
          Dzięki leszekmw, za te wiadomości które potwierdzają i moje zdanie na ten temat.
          Chyba lepij przełączyc na N niż trzymać na hamulcu bo szkrzynia cały czas ciągnie do przodu. DSG to co innego niż automaty sprzed 10 czy 15 lat.
          OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

          Komentarz

          • piotrek_gdy
            RS
            • 2008
            • 7723
            • Volkswagen
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            #30
            Zamieszczone przez leszekmw
            jeżeli niema odcięcia napędu w momencie naciśnięcia hamulca
            a w DSG tak nie ma?
            wydaje mi się, że chyba ktoś opisywał, że w DSG tak jest
            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #31
              Jeszcze raz jak hamulec nozny jest wcisniety to czesciowo jest wysprzeglony, przeciez popuszczajac lekko hamulec, tak ze czujnik nie wie ze juz puscilismy halec auto za chwile zacznie pelzac.

              N wrzuca sie jak zaciagniemy hamulec reczny, bo wtedy zaden czujnik nie bierze tego pod uwage i gna do przodu tak jak normalnie.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • piotrek_gdy
                RS
                • 2008
                • 7723
                • Volkswagen
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #32
                Zamieszczone przez leszekmw
                jeżeli niema odcięcia napędu w momencie naciśnięcia hamulca i staniu na postoju to jak najbardziej można przełączyc na N
                - tzn te dane które uzyskał leszekmw, nie dotycza DSG?

                czyli jak napisał Maicroft, nie ma takiej potrzeby skoro jest częściowo wysprzęglony
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz

                • leszekmw
                  RS
                  • 2005
                  • 5356

                  #33
                  ten człowiek z którym rozmawiałem stwierdził raczej że chodzi tu o każdą skrzynie.
                  a o tym odcięciu napędu to może chodziło mu o cos takiego jak w passatach jest ze jak się zatrzyma to on stoi /wiecie pewnie co chodzi :wink:/ , tylko nie wiem czy wtedy odcina napęd , ale sądzę ze pewnie tak.
                  a potem szarpie przy ruszaniu :twisted: / z forum passata/
                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                  GVI 1.4TSI
                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                  Komentarz

                  • kristofer55
                    Rider
                    • 2012
                    • 272

                    #34
                    Witam,
                    Troszkę odgrzeję temat, ponieważ pasuje idealnie do mojego problemu.

                    1) Wszystkie biegi 1-2-3-4-5-6 działają bardzo dobrze natomiast mam tylko problem z przełożeniem 3-2. Czy jest jakiś Soft poprawiający ten ból czy to jest rzeczywiście koniec koła dwumasowego?. W aucie nic nie stuka nic nie puka na postoju, tylko tak dziwna zmiana biegów szczególnie wyczuwalna w korkach kiedy się "troszkę" rozpędzę się do 3 i znowu 2, i tak w koło...
                    Wymiana oleju była zrobiona przy 52tys

                    2) Auto ma przejechane 53 tys, zakupione w ASO sinclan , przy kupnie otrzymałem od nich ubezpieczenie "Sprawdzone Auto" w którym niby mam objęte gwarancją "koło zamachowe z kołem koronowym". Czy orientuje się ktoś jak to działa?

                    ........
                    Czy temat można przenieść do działu
                    Octavia II / Octavia II FL / Octavia II Tour - 1Z ?

                    Komentarz

                    • leszekmw
                      RS
                      • 2005
                      • 5356

                      #35
                      Zamieszczone przez kristofer55
                      mam tylko problem z przełożeniem 3-2.
                      w 2,0tdi to normalka , mam to od początku.
                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                      GVI 1.4TSI
                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                      Komentarz

                      • kristofer55
                        Rider
                        • 2012
                        • 272

                        #36
                        Przybrałeś jakąś technikę jazdy? Bo ja wyczułem troszkę że jak czuje że już 2 ma wskakiwać to nie dodaje gazu, dopiero jak przeskoczy sama delikatnie, to dopiero but .

                        Czy robił ktoś może chipa w skrzyni DSG ?

                        Komentarz

                        • Keton79
                          Classic
                          • 2010
                          • 18

                          #37
                          Witam. Ten sam problem z 3 na 2 szarpnięcie. Rocznik 2006 2.0Tdi BKD.
                          Przejechane od zakupu i rozpoznania objawu 50 tyś, bez zmian tj,bez żadnego nasilenia.
                          I na pewno nie jest to wina dwumasy.

                          Komentarz

                          Pracuję...